گزارش پیشرفت تدوین اسناد هوافضا، گیاهان دارویی و طب سنتی
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا به نقل از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، نوزدهمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی كشور سه شنبه شب به ریاست 'محمدرضا مخبر دزفولی' برگزار شد.

قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع نقشه جامع علمی كشور در تشریح مصوبات این جلسه گفت: در این جلسه موضوع نامگذاری سال 1391و كارهایی كه در 'زمینه تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی' با نقشه جامع علمی كشور ارتباط دارد، در دستور كار قرار گرفت.

'منصور كبگانیان' با بیان اینكه اگر ارتباط صنعت و دانشگاه به درستی انجام پذیرد، شاهد رشد و شكوفایی تولید ملی خواهیم بود، اظهار داشت: در بخش اول جلسه گزارش‌هایی از پیشرفت تدوین دو سند ملی كشور یعنی 'سند هوافضا' و 'سند گیاهان دارویی و طب سنتی' ارائه شد.

وی یادآور شد: بخش‌های سند هوافضا، شامل سه بخش اساسی علوم و فناوری فضایی، هوافضا در صنعت دفاعی، هوانوردی و هوایی كه در خصوص طراحی و ساخت هواپیماهای مسافربری است در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

عضو هیات علمی دانشگاه امیركبیر افزود: پیشرفت‌های خوبی در تدوین این اسناد و در سند هوافضا شاهد رشد 75 درصدی هستیم كه اعضای جلسه پیشنهادهای خود را در این زمینه ارائه كردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سند گیاهان دارویی و طب سنتی گفت: اسناد پشتیبان این سند توسط معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری به ستاد راهبری نقشه جامع علمی ارائه شد.

كبگانیان گفت: چارچوبی برای تصویب تمام اسناد ملی به اعضای جلسه ارائه شد كه در آن بخش‌هایی نظیر چشم‌اندازها، راهبردها، اقدامات ملی و سازوكار نظارتی برای بعد از ابلاغ كه باید در اسناد ملی دیده شود، وجود دارد.

وی افزود: در مورد آئین‌نامه اجرایی طرح‌های كلان ملی كه در شورا تصویب شده، مقرر شد میزان هماهنگی بندهای مختلف این آئین‌نامه با نقشه جامع علمی بررسی و پس از تایید توسط ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی ابلاغ شود.

كبگانیان ادامه داد: امیدواریم با ابلاغ این آئین‌نامه شاهد تسریع و قانونمند شدن روند اجرای طرح‌های كلان باشیم.

قائم مقام رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی كشور با اشاره به بررسی اقدامات نقشه جامع علمی كشور درخصوص حمایت از تولید ملی گفت: نقشه جامع علمی برقرار كننده ارتباط صنعت با دانشگاه است و تولید ملی جدای از تولید دانش‌ بنیان و صنعت دانش‌بنیان نمی‌تواند محقق شود و خوشبختانه در این زمینه گزارش خوبی به ستاد ارائه شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امیركبیر افزود:‌ در این زمینه اقدامات مشخص و شفافی در نقشه جامع علمی كشور وجود دارد كه از جمله آنها می‌توان به حمایت از شركت‌های دانش‌بنیان،‌ ایجاد بازار فرابورس، ساماندهی نظام استاندارد علم و فناوری و مشوق‌های مالی و قانونی برای بنگاه‌های نوآور و شركت‌های دانش‌بنیان اشاره كرد.

وی افزود: این موارد در جلسه ستاد مطرح شد و مواردی كه شورای عالی انقلاب فرهنگی روی آن حساس است و باید در كنار صنایع موجود در كشور مورد حمایت ویژه قرار گیرد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

كبگانیان ادامه داد:‌ تعداد مشخصی از این طرح‌ها توسط ستاد تعیین شده و برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.

قائم مقام رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی كشور در پایان گفت: امیدواریم بخش‌های صنعت و تجارت هم به‌طور جدی وارد حمایت از حوزه‌های نوین علم و فناوری شوند.

فراهنگ**1055**1368**





:: برچسب‌ها: سیاه , سفر , دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: